Contractmanagement

In uw gemeente zijn verschillende containers uitgezet. Zoals minicontainers, bovengrondse containers en wellicht ook ondergrondse containers. Deze hebt u zelf ingekocht of gezamenlijk aanbesteed met andere partijen. Gaat u als gemeente een aanbestedingsprocedure in, dan moet een contract worden opgesteld. Area ontzorgt u hierin graag. Met onze kennis van de afvalsector, onze ervaring met afvalinzameling en de contacten met aanbieders in de markt kennen wij alle ins en outs.

Voor al het gemeentelijk afval hebt u inzamelmiddelen nodig. Door onze jarenlange ervaring in de uitvoering, weten we waar u bij de aanschaf op moet letten. Hebt u een eigen inkoopafdeling? Dan kunnen we samen optrekken. We beschrijven de inkoopspecificaties en adviseren uw afdeling over de verschillende leveranciers en producten. Eventueel kan uw eigen afdeling de aanbesteding doen of de middelen aanschaffen. Wij kunnen u ook ondersteunen in het opstellen van een programma van eisen en gunningsvoorwaarden. Uw gemeente gaat zo een professioneel en effectief inkooptraject of aanbestedingstraject in. 

Contractmanagement 
Met een aanbestedingsprocedure voeren wij marktonderzoek uit naar de tarieven van diverse partijen. Door het verzamelen en vergelijken, wordt inzichtelijk tegen welke marktconforme tarieven u uw inzamelmiddelen kunt faciliteren. Desgewenst bestuderen we de lopende contracten met externe partijen. We stellen dit overzicht samen en leggen dit aan u voor. U bepaalt met welke partij(en) u in zee wilt gaan. Als u wilt, besteden wij opnieuw aan en sluiten wij de contracten af. Uw eigen inkoopafdeling kan dit natuurlijk ook doen. We adviseren hen vrijblijvend over alle mogelijkheden voor uw gemeente. 

Aanbestedingen 
Het begeleiden en uitvoeren van een Europese aanbesteding is niet gemakkelijk. We verzorgen ook aanbestedingen voor de inkoop van afvalinzameling en de inkoop van afvalverwerking. Met zowel onze praktische als theoretische kennis zijn we u goed van dienst.

Onze expertise

Area beschikt over een team van aanbestedingsspecialisten die thuis zijn in de afvalsector. Met een team van 4 medewerkers beheren wij het PMD contract voor Drenthe (Plastic, Metalen en Drankkartonnen). Voor de Drentse en een aantal Groninger gemeenten hebben wij de aanbesteding van het restafval uitgevoerd. Ook hebben wij onlangs de aanbesteding voor deelstromen milieustraten uitgevoerd. Voor  de Europese inkoop van middelen en afvalcontracten kan uw gemeente zich door ons laten ontzorgen. Wij nemen graag alle juridische, praktische en communicatieve zaken voor u uit handen.

Meer weten?
Wilt u meer informatie over inkoop- en contractmanagement? Of vrijblijvend advies over aanbestedingstrajecten? Neem contact op via (0591) 57 10 80 of onderstaand contactformulier.

Contact